Aangekomen in Bangkok

21 april 2016 - Bangkok, Thailand

Hallo allemaal,

Na een lange lange reis zijn we alle vier aangekomen in Bangkok, Thailand. Ik zal jullie in deze korte blog even op de hoogte brengen van het begin van mijn avontuur, over mijn reisgenootjes en over het cultuurverschil.

Ik ben in Azie met drie klasgenootjes: Lucinda, Marieke en Ide. Lucinda ken ik al vanaf het begin van de studie. Ide en Marieke ken ik iets minder lang, maar wel lang genoeg om te weten dat ik het drie maanden met ze volhoud ;)

Lucinda en ik hebben samen gereist naar Bangkok. Ide en Marieke kwamen een dag later aan. De reis begon voor Lucinda en mij met wat stress. We mochten niet met het vliegtuig mee tenzij we bewijs hadden (busticket/vliegticket) dat we Thailand weer zouden verlaten. Dit hadden we niet omdat we ter plekke een taxi wilden regelen, dus moesten we op het vliegveld snel nog iets boeken. Dit is uiteindelijk een vliegticket geworden. Wel iets duurder dan gepland maar het scheelt een aantal uren reizen. Door deze vertraging moesten we al vrij snel afscheid nemen van de familie en ik van Tom. Op dat moment had ik pas het gevoel dat ons avontuur echt zou beginnen. En dat voelde heel raar.

De vliegreis was comfortabel maar erg lang. Gelukkig kregen we volop eten en drinken, konden we films kijken, muziek luisteren en spelletjes doen op ons eigen schermpje en hadden we zelfs stroom en wifi! Het kon dus allemaal een stuk erger.

Lucinda en ik kwamen rond 19u 's avonds in Bangkok aan, wat.een.ellende.
Gigantisch warm, twee grote tassen en geen idee waar we heen moesten. En natuurlijk geen enkele local die Engels sprak en het uit kon leggen. Gelukkig kwamen we onze reddende backpacker-engel Frank tegen. Een aardige Zwitser die wél wist hoe het werkte en met ons mee naar het hostel is gereist.

Na het inspecteren van onze rooftop suite zijn we de stad in gegaan om onze eerste Thaise maaltijd te nuttigen. Ik kan Bangkok bijna niet omschrijven, maar als ik het zou moeten doen zou het zijn: gigantisch warm, druk, en bizar. Het cultuurverschil is hier enorm groot. We zaten te eten en het hostel boven ons stond in brand. Het duurde een kwartier voor de "brandweer" kwam. (Een man zonder shirt en een meisje op een brandweer wagentje ter grootte van een volvo). Ongeveer nog 15 minuten later kwamen twee brandweermannen in een pak op een scooter. Niemand was in paniek en zelfs bij een brand wordt er heel heeeel rustig aan gedaan. Bizar om te zien.

Inmiddels hebben we onze rooftop suite ingeruild voor een 10 persoons kamer in een hostel, waar we nu met zijn vieren zijn. Op het stapelbed naast me ligt een backpacker lekker te snurken. Echt top. Volgende week zal ik een blog schrijven over de overige dagen in Bangkok en onze verdere reis. Dit is mijn laatste blog als 22 jarige, maandag vier ik hier namelijk mijn verjaardag op het prachtige eiland Kho Phi Phi met mijn leuke reisgenootjes :)

Liefs, Elisa

P.s. de foto's staan in het album "Bangkok".

1. Linda:
    21 april 2016
    Haha ik lach nu al, en dit is nog maar het eerste verhaal. Wat zal je nog veel gaan beleven! Alvast een fijne verjaardag en geniet van alles laiverd! Foto's kan ik alleen niet vinden.. Dikke smok
  2. Iektje:
    21 april 2016
    Haha het is al goed begonnen. Je hebt dan wel genoeg om te schrijven. Heel veel plezier en alvast gefeliciteerd
  3. Annie Ekkel:
    21 april 2016
    Geweldig,wat een avontuurlijk begin .Gefeliciteerd met je verjaardag, zoo heb je die nog nooit gevierd, succes verder!!!!
  4. Gea&Freddie Blaauw:
    21 april 2016
    Hoi Elisa!! Wat een spannend begin van je reis.
    Wij wachten al met smart naar je volgende log
    Alvast Gefeliciteerd met deze aankomend verjaardag!!!!
  5. Rita:
    21 april 2016
    Nou, een goed begin????????...........
    Wat heerlijk om nu al iets van je te lezen.
    Wat een aparte gewaarwording zal het allemaal zijn. Wat een indrukken om te verwerken!!
    Geniet maar van het "warme" weer op je verjaardag, hier hebben we de winterjas aan, aankomende maandag!!
    Kopen we zelf maar even een gebakje en zingen we lang zal Liesje leven in, op whatsapp!!
    Lieverd, fijn om even van je te lezen (heel goed gedaan trouwens, leuk om te lezen), geniet en voor aankomende maandag een heeeeeeeeeeeel fijne verjaardag!! Proost, op jou!!
  6. Joke wolting:
    21 april 2016
    Elise heel veel plezier met jou geweldige reis
    Een enorme ervaring rijker als je weer terug bent in Nederland.
    Geniet ervan dit is iets wat niet iedereen mag ervaren .
    Ook vast wel even wennen voor Tom en je ouders
    Succes
  7. Sabrina:
    Geweldig!!
  8. Elisa Veenhoven:
    21 april 2016
    De eerste foto's staan er nu wel :)
  9. Betsy:
    21 april 2016
    Zeker geen airco in het hostel :) Is die brand uiteindelijk wel of niet geblust?
  10. Nancy Meijer:
    25 april 2016
    Hoi Eĺisa..
    Een hele fijne verjaardag gewenst..
    Van harte gefeliciteerd.
    Liefs Sikko en Nancy.